Мета уроку:
-
Створити просту гру, де гравець саджає насіння, чекає поки воно виросте і збирає врожай.
-
Навчитися працювати з кнопками, кліками миші, таймерами та зміною зовнішнього вигляду об'єктів.
🔧 Підготовка середовища
Крок 1. Створи новий проект:
-
Відкрий Roblox Studio.
-
Створи новий Baseplate проєкт.
Крок 2. Додай об'єкти:
-
Part → зроби прямокутну грядку, назви її
"Soil"
і встанови колір коричневий. -
Part → створити модель насіння
"Seed"
(маленький круглий Part). -
Part → створити модель саджанця
"Sprout"
(зелене маленьке деревце). -
Part → створити модель рослини
"Plant"
(більше дерево або кущ). -
Створи Tool для посадки з назвою
"SeedTool"
і встав у неї"Seed"
.
💡 Порада: Об’єднай
"Seed"
,"Sprout"
і"Plant"
у Folder або ReplicatedStorage для зручного виклику в коді.
📜 Кодування
Крок 3. Підготовка: Сховище ресурсів
-
У ReplicatedStorage створи Folder
"Plants"
. -
Встав туди моделі:
"Seed"
,"Sprout"
,"Plant"
.
Крок 4. Посадка насіння
Script в Tool (SeedTool
):
🧠 Пояснення
-
tool.Activated
— подія, коли гравець клікає інструментом. -
mouse.Target
— визначає на що клікнули. -
.Clone()
— копіює модель. -
wait()
— пауза в секундах.
🌾 Крок 5. Збір врожаю
Script в Plant
(додати до моделі рослини):
🧪 Крок 6. Відображення прогресу
Додай GUI:
-
У StarterGui створи ScreenGui → TextLabel
"GrowStatus"
. -
Напиши в коді:
🔁 Цей код можна інтегрувати з попереднім, щоб оновлювати статус під час росту.
🎓 Завдання для учнів
Базові:
-
Зроби декілька грядок.
-
Додай іншу рослину, яка росте довше.
Середні:
-
Зроби лічильник очків за зібрані рослини.
-
Створи магазин, де можна купити інші види насіння.
Важкі:
-
Створи таймер доби: вдень садити, вночі не можна.
-
Додай "полив" — якщо не полити рослину, вона не виросте.
✅ Підсумок уроку
Учні навчилися:
-
працювати з
Tool
,Mouse
,ReplicatedStorage
-
використовувати
Clone()
,Touched
,wait()
-
оновлювати GUI
-
робити ітерацію росту об'єкта
📁 Файли та структура