У Roblox Studio цикл for
дуже корисний — він дозволяє повторювати дію кілька разів, перебирати об’єкти або рухати щось поступово. Ось кілька прикладів з поясненням:
1. Простий цикл – створення кількох частин
for i = 1, 5 do
local part = Instance.new("Part")
part.Size = Vector3.new(4, 1, 4)
part.Position = Vector3.new(i * 6, 5, 0)
part.Anchored = true
part.Parent = workspace
end
🔎 Що робить код:
Створює 5 блоків (Part
), розташованих один за одним по осі X.
2. Перебірка всіх об’єктів у Workspace
for _, obj in pairs(workspace:GetChildren()) do
if obj:IsA("Part") then
obj.Color = Color3.fromRGB(255, 0, 0)
end
end
🔎 Що робить код:
Змінює колір усіх Part
у Workspace на червоний.
3. Поступове переміщення об’єкта
local part = workspace.Part
for i = 1, 10 do
part.Position = part.Position + Vector3.new(0, 1, 0)
task.wait(0.2)
end
🔎 Що робить код:
Рухає Part
вгору 10 разів, роблячи невелику паузу (0.2 сек) між кожним кроком.
4. Створення платформи з кількох частин (двовимірний цикл)
for x = 1, 5 do
for z = 1, 5 do
local part = Instance.new("Part")
part.Size = Vector3.new(4, 1, 4)
part.Position = Vector3.new(x * 4, 5, z * 4)
part.Anchored = true
part.Parent = workspace
end
end
🔎 Що робить код:
Створює "плитку" 5×5 частин — як підлогу.
5. Поступова зміна прозорості
local part = workspace.Part
for i = 0, 1, 0.1 do
part.Transparency = i
task.wait(0.1)
end
🔎 Що робить код:
Плавно робить об’єкт прозорим (від повністю видимого до повністю невидимого).
Ось 5 практичних завдань для учнів, щоб вони самостійно потренувалися з циклом for
у Roblox Studio:
Завдання 1 – Створення стовпа
Завдання:
Створіть скрипт, який створить 10 частин (Part
) одну над одною (як стовп).
📌 Підказка: використайте цикл for
і змінюйте координату Y
для кожної частини.
Завдання 2 – Розфарбування об’єктів
Завдання:
Знайдіть усі Part
у Workspace
і змініть їхній колір на випадковий.
📌 Підказка: використайте Color3.new(math.random(), math.random(), math.random())
.
Завдання 3 – Поступовий рух
Завдання:
Виберіть об’єкт у Workspace
і зробіть так, щоб він рухався вперед по осі Z 20 разів, роблячи паузу між рухами.
📌 Підказка: використайте task.wait()
всередині циклу.
Завдання 4 – Побудова платформи
Завдання:
Напишіть двовимірний цикл for
, який побудує платформу 6×6 частин.
📌 Підказка: перший цикл відповідає за координату X, другий – за Z.
Завдання 5 – Ефект зникання
Завдання:
Зробіть так, щоб об’єкт поступово ставав невидимим (від 0 до 1 прозорості), а потім знову видимим.
📌 Підказка: використайте два цикли for
– один для збільшення прозорості, інший для зменшення.