Цикл for

 У Roblox Studio цикл for дуже корисний — він дозволяє повторювати дію кілька разів, перебирати об’єкти або рухати щось поступово. Ось кілька прикладів з поясненням:


1. Простий цикл – створення кількох частин

for i = 1, 5 do local part = Instance.new("Part") part.Size = Vector3.new(4, 1, 4) part.Position = Vector3.new(i * 6, 5, 0) part.Anchored = true part.Parent = workspace end

🔎 Що робить код:
Створює 5 блоків (Part), розташованих один за одним по осі X.


2. Перебірка всіх об’єктів у Workspace

for _, obj in pairs(workspace:GetChildren()) do if obj:IsA("Part") then obj.Color = Color3.fromRGB(255, 0, 0) end end

🔎 Що робить код:
Змінює колір усіх Part у Workspace на червоний.


3. Поступове переміщення об’єкта

local part = workspace.Part for i = 1, 10 do part.Position = part.Position + Vector3.new(0, 1, 0) task.wait(0.2) end

🔎 Що робить код:
Рухає Part вгору 10 разів, роблячи невелику паузу (0.2 сек) між кожним кроком.


4. Створення платформи з кількох частин (двовимірний цикл)

for x = 1, 5 do for z = 1, 5 do local part = Instance.new("Part") part.Size = Vector3.new(4, 1, 4) part.Position = Vector3.new(x * 4, 5, z * 4) part.Anchored = true part.Parent = workspace end end

🔎 Що робить код:
Створює "плитку" 5×5 частин — як підлогу.


5. Поступова зміна прозорості

local part = workspace.Part for i = 0, 1, 0.1 do part.Transparency = i task.wait(0.1) end

🔎 Що робить код:
Плавно робить об’єкт прозорим (від повністю видимого до повністю невидимого).


Ось 5 практичних завдань для учнів, щоб вони самостійно потренувалися з циклом for у Roblox Studio:


Завдання 1 – Створення стовпа

Завдання:
Створіть скрипт, який створить 10 частин (Part) одну над одною (як стовп).
📌 Підказка: використайте цикл for і змінюйте координату Y для кожної частини.


Завдання 2 – Розфарбування об’єктів

Завдання:
Знайдіть усі Part у Workspace і змініть їхній колір на випадковий.
📌 Підказка: використайте Color3.new(math.random(), math.random(), math.random()).


Завдання 3 – Поступовий рух

Завдання:
Виберіть об’єкт у Workspace і зробіть так, щоб він рухався вперед по осі Z 20 разів, роблячи паузу між рухами.
📌 Підказка: використайте task.wait() всередині циклу.


Завдання 4 – Побудова платформи

Завдання:
Напишіть двовимірний цикл for, який побудує платформу 6×6 частин.
📌 Підказка: перший цикл відповідає за координату X, другий – за Z.


Завдання 5 – Ефект зникання

Завдання:
Зробіть так, щоб об’єкт поступово ставав невидимим (від 0 до 1 прозорості), а потім знову видимим.
📌 Підказка: використайте два цикли for – один для збільшення прозорості, інший для зменшення.